U ljetnim mjesecima i sukladno epidemiološkim mjerama rad u vrtiću organizirali smo aktivnosti prvenstveno u vanjskim prostorima vrtića.
Odgojne skupine formiraju se prema broju prijavljene djece. Uvijek vodimo brigu o sastavu skupina, tražimo sličnosti među djecom prema navikama u dnevnim rutinama, po potrebama za dnevnim odmorom, prijašnjim zajedničkim iskustvima, međusobnom poznavanju i poznavanju odgajatelja koji će s njima raditi. Tako je formirana „nova“ ; od djece iz Crvene i Zelene skupine.
Djeca koja ljeti dolaze u vrtić, često nisu oduševljena promjenama soba boravka i odgajatelja. U želji da im olakšamo posljedice takve organizacije, dajemo sve od sebe kako bi im ljetni dani provedeni u vrtiću bili ispunjeni radosnim doživljajima. Na radnim dogovorima pomno planiramo aktivnosti za svaki dan, vodeći računa o interesima djece, prirodnim i društvenim zbivanjima, i dakako, o vremenskim prilikama.
Tako svaki dan dobije neku temu, koja se razvija i provodi kroz razne aktivnosti.
Važno nam je da i roditelji to znaju i da sudjeluju u obogaćivanju aktivnosti pa ih zato redovito informiramo o planiranim događanjima, a provedene aktivnosti često popratimo i aktualnim fotografijama na panoima.
Aktivnosti koje smo radili ovaj tjedan: „action painting“ prskanjem , slikamo po drvetu, izrada mirisnih slika i mozaika, igra brodićima na „potoku“ i „jezeru“, priprema limunade.
Kroz igru i zabavu, djeca zapravo mnogo toga uče.
Tako smo razvijali kod djece :
- · osjećaj sigurnosti, samopouzdanja, naročito osjećaje i razumijevanje da je dobrodošlo u skupinu i da mu se odgojitelj raduje, da slobodno izražava svoje potrebe, da već mnogo toga zna, hoće i može.
- · Podržavamo spontanost dječjeg stvaralačkog izražaja.
- · Zadovoljavamo i razvijamo potrebu za kretanjem djelujući na razvijanje cjelokupne motorike, usavršavanje prirodnih oblika kretanja, jačanje mišića potrebnih za pravilno držanje tijela.
- · Potičemo razvoj samostalnosti što je osobito važno za očuvanje života i zdravlja djeteta.
- · Razvijamo radoznalost i aktivno-stvaralački odnos prema prirodi.
- · Razvijamo spoznajne funkcije, a naročito mogućnost opažanja, vizualnog, auditivnog i taktilnog, uočavanje vanjskih svojstava predmeta i pojava
- · Potičemo dijete na govorne i druge oblike sporazumijevanja i stvaranja naročito razvijamo slušanje i razumijevanje drugih.