„Planeta nam je važna za živjeti“ mišljenje je djece Žute skupine stoga smo ovotjednim aktivnostima željeli pokazati kako nam je stalo do očuvanja okoliša.
Cilj aktivnosti je stjecati spoznaje o prirodi i planeti te potaknuti djecu od najmlađe dobi da steknu navike održivog razvoja.
Edukativni video Eko priča za velike i male je potaknuo mnogo tema za razgovor: što je recikliranje, kako razvrstavamo otpad, kako čuvamo vodu, zrak, energiju...
J.R.: „Recikliranje je kad napraviš neke nove stvari od starih.“
D.K.: „Ako bacamo smeće u prirodu, onda će planeta postati crno-bijela.“
M.V.: „Kisik nam treba za živjeti.“
J.R.: „Voda koja nam ostane, možemo s njom zaliti cvijeće.“
Uredili smo gredicu ispred naše sobe, ukrašavali platnene torbe koje smo dobili, sadili, nosili ostatke na kompost...Zahvaljujemo Komunalnom poduzeću na platnenim vrećicama kojima ćemo zamijeniti upotrebu plastičnih.
Nije svo smeće za vreće je misao koja nas je potaknula da izradimo vlastiti reciklirani papir te da iskorištene čašice za sir uredimo u teglice. U njih smo posadili cvijeće koje smo ponijeli kući. Ovim aktivnostima su djeca razvijala vještine baratanja alatima, finu motoriku šake, usvajala nove riječi, međusobno surađivala i dogovarala se.
Osim rođendana planete, ovaj tjedan donosi i rođendan našeg grada!
Čitajući slikovnicu 'Priča o Križevcima' smo saznali više o povijesti i znamenitostima.
Proučavali smo fotografije, razglednice i karte Križevaca. Zbog vremenskih uvjeta nismo bili u mogućnosti otići do grada pa smo išli u virtualnu šetnju kojom su djeca razvijala prostornu orijentaciju.
M.V.: „U gradu mi se najviše sviđaju fontane. To je na trgu.“
L.Š.: „Imamo parkove u gradu.“
J.R.: „Moja je crkva Svete Ane.“
D.M.: „Grad se zove Križevci, a ne Križevac.“
Razgovarali smo o najdražem mjestu u gradu, slikali ulice, izrađivali razglednice i snimili video čestitku koju možete vidjeti na internet stranici vrtića. Djeca su produbila znanje o gradu i osvijestila koja sve bogatstva on sadrži te izražavala pozitivne emocije.
Djeca su sudjelovanjem u ovim aktivnostima stekla socijalne i emocionalne dobrobiti i prirodoslovne kompetencije.