„Senzorna integracija je način na koji naš mozak prima, obrađuje i procesuira informacije koje prima putem osjetila.“
Senzomotorički razvoj djeteta preduvjet je za usvajanje i razvoj viših kognitivnih funkcija. Osjetila primaju informacije, osjetilne podražaje iz vanjske sredine i šalju ih prema mozgu, koji ima zadatak da ih na adekvatan način obradi i integrira u cjelovite slike. U senzorne sustave ubrajaju se vestibularni (kretanje, ravnoteža), proprioceptivni (mišići i zglobovi), taktilni (dodir), vizualni (vid), auditivni (sluh), olfaktorni (miris), i gustativni (okus). Pravilna integracija navedenih sustava omogućuje nam adekvatno funkcioniranje, izvođenje svakodnevnih zadataka te komunikaciju sa vanjskim svijetom.
Osjetilna iskustva vanjskog svijeta čine temelj za razvoj kompetencija za sva druga područja učenja. Djeca svojim upijajućim umom prikupljaju informacije koje asimiliraju u sebe te ih u dugom razdoblju nadograđuju i na taj način se razvijaju i rastu.
Aktivnosti smo podijelili na pet tematskih cjelina:
Pomiriši! – igra: prepoznavanje vrste čajeva, začina po mirisu, čajanka...
Pogledaj! – izrada povećala, promatranje i istraživanje boja, uočavanje razlika, traženje uljeza
Dodirni! – igra: tajanstvena vrećica (hladno, hrapavo, mekano, tvrdo, glatko...), modeliranje plastelinom
Okusi! – igra pogađanja kušanjem (slatko, slano, kiselo i gorko), istraživanje jezika...
Poslušaj! – igra pljeskanja, slušanje glazbe (Vivaldi: Četiri godišnja doba), izrada zvečke...
Sve provjere dokumentirali smo fotografijama i dječjim radovima u osobnim knjigama za svako dijete.