Dani kruha – dani zahvalnosti za plodove zemlje – obilježavaju se svake godine tijekom listopada u našem vrtiću.
Obilježavanje Dana kruha pridonosi potpunijem odgoju i obrazovanju za zaštitu okoliša, upoznavanju i očuvanju biološke raznolikosti, podizanju svijesti o ekološkoj poljoprivredi i zdravoj prehrani, a temelji se na izgrađivanju pozitivnih stavova i stvaranju pravilnog emocionalnog odnosa djeteta i prirode.
Rosa Agazzi uvijek polazi od onoga što je djetetu najbliže i postavlja aktivnosti koje su karakteristične za taj ambijent. Tako i svoju didaktiku temelji na predmetima iz prirode, a ne na gotovim tvorničkim materijalima. Vanjski prostor vrtića je prepun potencijala za zapažanje, razmišljanje i govorenje. Ona želi da djeca uče živeći realan život i koristeći stvarne predmete, stoga Agazzi daje odgojno-obrazovne prijedloge kao što su vrtlarstvo i briga o povrtnjaku, poštovanje i briga o zemlji kao prirodi i izvoru života.
Biljke svjedoče kako se priroda mijenja- godišnji ciklusi drveta (promjene lista, cvijet- plod jabuke). Ciklusi koji se događaju u godišnjim dobima nisu samo prazne riječi naučene napamet: jabuke, grožđe, kukuruz…, sve to potiče djecu na pitanja, na postavljanje hipoteza, na čuđenje i divljenje.
Rosa opisuje životni tijek biljke koji se može preslikati i na ljude: “List kaže, kada sam bio mlad i lijep krasio sam vrt, sada kada umirem znam da ću i dalje biti koristan; djeca će me odnijeti na kompost; tamo ću postati hrana drugim biljkama, umjesto da ostanem na stablu, bit ću hrana za njegovo korijenje. A biljke koje će iz mene crpsti reći će : bravo listiću, ti činiš dobro i nakon smrti.“
U suradnji s roditeljima Zelene, Plave i Žute skupine uredili smo kutić plodova jeseni.
Plodove smo također koristili kroz istraživačke aktivnosti upotrebom osjetila: dodir- tekstura, vid- klasifikacija prema boji, obliku, veličini; okus; miris.
Djeca su zadovoljila potrebe za istraživanjem, upoznavanjem, promatranjem prirode i razvijala samostalnost, odgovornost, sposobnost verbalnog izražavanja proživljenih iskustava, prepoznavanje količina, sposobnost klasificiranja, sposobnost individualiziranja odnosa uzroka i posljedice, okulo-motornu koordinaciju, finu motoriku.
Sve aktivnosti protkane su doživljajem bogatstva i različitosti plodova koje nam donosi jesen i važnosti čovjeka da sačuva ovo bogatstvo.