Početkom tjedna razveselio nas je prvi ovogodišnji snijeg stoga su djeca stpljivo promatrala snijeg kroz prozor te komentirala što će od njega napraviti kada izađemo na dvorište.

Prije odlaska na igru,razgovarali smo o godišnjem dobu zimi, koja su njena obilježja te što možemo raditi kada je vani hladno.

Evo nekoliko dječjih odgovora:

F.Š.: „Zimi je hladno i pada snijeg.“

F.K.: „ Kad je vani hladno moramo se toplo obući.“

E.P. „ Ako ima snijega onda se grudamo i slažemo snjegovića.“

L.S.: „ Led je hladan i sklizak.“

K.M.: „ U zimi se sanjkamo i skijamo.“

Djeca su pokazala veliku radost i kreativnost u igri sa snijegom pa su nastale mnoge zanimljive skulpture od snijega i raznih prirodnina koje možemo pronaći na dvorištu.

Boravak na svježem zraku u svim vremenskim uvjetima ima pozitivan utjecaj na cjelokupni psihofizički i senzorički razvoj djeteta. Djeca u neposrednom kontaktu sa snijegom  i ledom dobivaju mogućnost razvijanja taktilne percepcije te na taj način smanjuju taktilnu preosjetljivost. Tjelesni pokret i senzorika (osjet) od najranijeg djetinjstva sudjeluju u poticanju optimalnog razvoja mozga i živčanog sustava. Boravkom na zraku jača se dječji organizam i stvara se određena otpornost odnosno imunitet djeteta.

S obzirom na veliku dječju znatiželju i zainteresiranost za aktivnosti sa snijegom i ledom odlučili smo im ponuditi razne istraživačke aktivnosti na tu temu u našoj sobi dnevnog boravka. Tako smo napravili umjetni snijeg-soda bikarbona i pjena za brijanje, istraživali smo led- postupak zamrzavanja vode i nastanka leda te njegovo kasnije otapanje, napravili smo eksperiment „snježna oluja u staklenci“, proučavali smo fotografije pahuljica- njhove strukture, gledali video isječke o nastanku pahuljica, likovno se izražavali na temu pahuljica raznim likovnim tehnikama, bojali led vodenim bojama te stvarali slike ledom u boji.

Provedenim aktivnostima djeca su stekla mnoge dobrobiti kroz koje su razvijali finu motoriku šake i prstiju; pozitivnu sliku o sebi, regulaciju emocija, suradnju i dogovor s drugom djecom, sposobnost samostalnih donošenja odluka i preuzimanje odgovornosti za njih; taktilnu percepciju, nove spoznaje o predmetima i pojavama, uzročno-posljedične veze, uočavanje promjena; bogatili su svoj rječnik, razvijali komunikaciju i dijalog tijekom aktivnosti između djece i odgojitelja, razvijali senzibilitet za likovnost. 

Potaknuti interesom djece za provedenim aktivnostima te znatiželjom o obilježjima zime, u sobi dnevnog boravka oformili smo novi centar koji smo nazvali „Kutić zime“. Obogaćen je raznim stolno manipulativnim igrama za poticanje početnog čitanja i pisanja te predmatematičkih vještina. Izradili smo „sanjkalište“ i „klizalište“ ,igre kroz koje djeca razvijaju sposobnost međusobne suradnje i dogovaranja te odgovorno ponašanje prema sebi i drugima. Igrama „izgradi snjegovića“ i „pogodi snjegovića“ djeca razvijaju finu i grubu motoriku, okulomotornu koordinaciju i spretnost.

Collage 20220114 095102

Collage 20220113 181246

Collage 20220113 182316

Collage 20220113 182500

Collage 20220113 182643

Collage 20220113 182742

Collage 20220114 094958

O nama

Dječji vrtić Zraka sunca započeo je s radom 1995. godine u Križevcima. Ima 4 mješovite vrtićke skupine i jednu jasličku skupinu.