Djeca (i odrasli) najbolje uče i zadržavaju (pamte) najviše informacija kada pri tome angažiraju svoja osjetila. Pružanje mogućnosti djeci da aktivno koriste svoja osjetila dok istražuju svoj svijet kroz 'senzornu igru' presudno je za razvoj mozga, jer pomaže u izgradnji novih i boljem povezivanju postojećih neuronskih veza u mozgu. Taj proces dovodi do djetetove sposobnosti da izvršava sve složenije zadatke učenja i podržava kognitivni rast, razvoj jezika, motoričke vještine, socijalnu interakciju i vještine rješavanja problema.

Često govorimo o pet osjeta: okus, dodir, miris, vid i sluh. Međutim, postoje još dva koja nam često nedostaju: Svjesnost o tijelu (poznata i kao propriocepcija)- povratne informacije koje naš mozak prima od receptora istezanja u našim mišićima i receptora pritiska u zglobovima koji nam omogućuju da steknemo osjećaj gdje su naša tijela u prostoru. I ravnoteža - stimulacija vestibularnog sustava unutarnjeg uha koja nam govori o položaju našeg tijela u odnosu na gravitaciju.

Senzorna igra je osjetna igra koja uključuje bilo koju aktivnost koja stimulira osjetila djeteta: dodir, miris, okus, pokret, ravnotežu, vid i sluh. Senzorne aktivnosti olakšavaju istraživanje i prirodno potiču djecu na istraživanje dok se igraju, kreću, stvaraju, ... Osjetne aktivnosti omogućuju djeci da uspostave svoje pragove doživljavanja za različite osjetne informacije pomažući njihovom mozgu da se bolje umreži, obrađuje i odgovara na osjetne informacije.

Senzorna igra gradi živčane veze u mozgovnim putovima, što dovodi do djetetove sposobnosti da izvršava složenije zadatke učenja; podržava razvoj jezika, kognitivni rast, finu i grubu motoriku, vještine rješavanja problema i socijalnu interakciju; pomaže u razvoju i poboljšanju pamćenja; izvrsna je za smirivanje tjeskobnog ili frustriranog djeteta; pomaže djeci da nauče razlikovati neke osjetne karakteristike .

Okruženje u kojem se dijete razvija određuje kvalitetu njegova iskustva, tj. kvalitetu njegova učenja.

Naše djelovanje u vrtiću usmjereno je stvaranju bogatog poticajnog okruženja u materijalnom i socijalnom smislu.

Vođeni interesima djece u Crvenoj skupini smo formirali novi kutić Svijet osjetila gdje djeca imaju priliku  učiti  iz svega što čine.

 Kroz istraživačke i spoznajne aktivnosti dotaknuli smo se različitih oblika, boja, tekstura, okusa i mirisa. Djeca su prepoznavanjem, proučavanjem i manipuliranjem prirodnim materijalima došli do raznih spoznaja.

 Pomoću improviziranih glazbenih instrumenata saznali smo kako zvuči stakleni ksilofon i glazbena abeceda te kako pronaći glazbene parove trešenjem  zvečki u kojima su bili razni prirodni materijali. Stvarali smo vlastite melodije koje su upotpunile našu veselu i zaigranu atmosferu.

 Kušanjem i  prepoznavanjem različitih vrsta hrane  određivala njihove okuse.

Za razvoj vidne percepcije djeca su bila potaknuta istraživanjem kombinacija boja.

 Ponudili smo im  taktilne staze i prirodne materijale pomoću kojih su djeca konstruirala vlastite staze.

Djeca su uživala i u različitim ugodnim mirisima začinskog bilja, prepoznavala te pridruživala parove pomoću osjetila mirisa.

Dijete se igra i uči na svoj autentičan način. Ono svoja znanja izgrađuje tako da svako novo iskustvo protumači i potom ugradi u postojeće. Dakle, dijete svoje znanje neprekidno izgrađuje, dograđuje, reorganizira i rekonstruira.Ono što je jednom znalo i naučilo kroz nova iskustva preispituje i provjerava, te odbacuje ako za njega nemaju smisla. Dijete svoja znanja iz okoline oblikuju na svoj osobit način i uklapa u svoj koncept znanja.

20220202 201003

20220202 201212

1643828946569

1643877715358

1643878712305

O nama

Dječji vrtić Zraka sunca započeo je s radom 1995. godine u Križevcima. Ima 4 mješovite vrtićke skupine i jednu jasličku skupinu.