Socio-emocionalnim razvojem dijete uči kontrolirati ponašanje i emocije, prilagoditi se okruženju s drugom djecom, stječe povjerenje i gradi način komunikacije s djecom i odraslim osobama. Socijalno razvijeno dijete razvija osjećaj samokontrole, pažnje i koncentracije i poštuje pravila koja određuju razne igre. Za dijete je razvijanje i poticanje socijalnog i emocionalnog razvoja jednako važno kao i pravilan fizički razvoj. Emocije imaju vrlo važnu ulogu u procesu djetetovog  razvoja i odrastanja u sretnu i uspješnu osobu. Kroz razgovor i razne aktivnosti želimo pomoći djeci da prepoznaju, prihvate, imenuju i razlikuju svoje emocije kao i emocije drugih, te da se nauče nositi sa svojim emocijama.

Protekla dva tjedna, u Crvenoj skupini, bavili smo se emocijama straha, tuge i ljutnje. Kroz priče i razgovore djeca su iznosila svoja osobna iskustva s emocijom straha te je vidljivo da se većina njih boji mraka. Potaknuti strahom od mraka pripremili smo aktivnost „Tunel straha“ gdje su djeca ulazila u mračan „tunel“, neki su koristili svjetiljke dok drugi nisu, starija djeca su hrabrila mlađu djecu pri ulasku te su na kraju svi zaslužili medalje za hrabrost. S osjećajem tuge upoznali smo se kroz priču „Kada sam tužan“ a djeca su također iznosila svoja iskustva s tugom. U likovnoj aktivnosti djeca su prikazala tugu kao olujno more ali svatko je izradio i maleni čamac koji ih spašava u oluji a koji simbolizira razgovor s odraslima o onome što nas tišti ili rastužuje.

Ljutnja je vrlo snažna emocija koja pokreće tijelo i izaziva fiziološke rekacije. Mala djeca ne znaju često kako se snositi s tim osjećajem koji ih preplavljuje, pa trebaju pomoć odraslih da nauče na prihvatljiv način iskazati svoju ljutnju. Puno smo razgovarali o ljutnji, zašto se ljutimo?, kako reagiramo kada smo ljuti?, kako pravilno izraziti ljutnju?, kako se smiriti kada smo ljuti?a shvatili smo i da je potrebno razgovarati s odraslima o osjećaju ljutnje jer ćemo se tada bolje osjećati. Pomogle su nam i razne slikovnice koje smo čitali kako bi shvatili što je ljutnja i kako ju pravilno izraziti. Djeca su crtala gdje u svome tijelu osjećaju emociju tuge i ljutnje, svoje ljutito lice te situacije u kojima su se razljutili a sve to uz glazbenu podlogu prilagođenu određenoj emociji. Svako dijete je izradilo svoje knjige o osjećaju ljutnje u kojima se nalaze i primjeri kako pravilno regulirati emociju ljutnje, uz pomoć razgovora s odraslima ili kroz samostalne aktivnosti (brojanje do 10, duboko disanje, crtanje, trčanje...).

Provedenim aktivnostima djeca su stekla emocionalnu i socijalnu dobrobit, razvijala su sposobnost prepoznavanja emocija te njihovo izražavanje riječima ili izrazom lica; sposobnost razumijevanja i poštovanja osjećaja drugih te su razvijali svoje samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi.

U emocionalnom razvoju djeteta najveću važnost, ali i odgovornost imaju roditelji, njihova interakcija i način komunikacije s djetetom, te model koji pružaju djetetu u doživljavanju i izražavanju emocija. Uvažavanje djeteta kao osobe, priznavanje njegove individualnosti, osnaživanje djeteta i podržavanje njegove inicijative omogućuje djetetu zadovoljavanje potreba i daje osjećaj pripadnosti, kompetentnosti, sigurnosti i  predvidljivosti. Roditelji trebaju osigurati djetetu okruženje u kojem će se osjećati voljeno i prihvaćeno i u kojem će moći izraziti svoje osjećaje na prihvatljiv način i neće povrijediti nikoga.

20220225 081127

20220225 081235

20220225 081447

O nama

Dječji vrtić Zraka sunca započeo je s radom 1995. godine u Križevcima. Ima 4 mješovite vrtićke skupine i jednu jasličku skupinu.