Emocije su složen proces koji se javlja kada neka situacija, bila ono izvana (događaj, osoba) ili od nas samih (misao) dovede do promjena u našem tijelu, ponašanju i doživljavanju. Imaju važnu ulogu u našim životima, a ponajviše u komunikaciji jer omogućuju drugima informacije o našem unutarnjem stanju i kako bismo se mogli ponašati.
U protekla dva tjedna, u Žutoj skupini smo se bavili osnovnim emocijama: sreća, tuga, ljutnja i strah. Ovotjedne aktivnosti su imale naglasak na emocijama sreće i straha.
Aktivnosti koje smo provodili s djecom su im omogućile usavršavanje sposobnosti prepoznavanja i razumijevanja vlastitih i tuđih osjećaja te povezivanje s tuđim osjećajima. Pitanja koja su se javljala su: što predstavlja sreća/strah, gdje ih u tijelu osjećamo, kakve su boje, po čemu ih razlikujemo.
N.T.: „Bojim se kad mama hrče.”
D.Š.: „Bojim se mraka. Strah je crne boje, a može biti i različitih boja.”
L.P.: „Sreća je u rukama. One bi se igrale.”
N.Š.: „U srcu, srce je sretno.”
Čitanjem slikovnica, proučavanjem fotografija različitih emocija, likovnim izražavanjem, igranjem igara, djeca su imala priliku izraziti i preraditi vlastita iskustva određenih emocija.
Aktivnosti su kod djece poticale međusobnu suradnju i dogovor, strpljenje, čekanje na red,
U sobi dnevnog boravka smo napravili „Tunel mraka” koji je za većinu djece predstavljao strah od mraka. Ukoliko se netko jače bojao, mogao je proći kroz tunel sa svjetiljkom ili s prijateljem. Prolaskom kroz njega smo pobijedili svoj strah i pokazali koliko smo hrabri te zaslužili medalju za hrabrost čime se iznimno ponosimo.
Sreća kod djece se najčešće javlja u igri, stoga smo igrali razne igre kao što su „Igra kolo”, „Složi lice”, „Boc-boc iglicama”...
S obzirom da se kod djece pojavio interes za izradu raznih frizura, oformili smo novi centar frizera i obogatili obiteljski centar što je kod djece izazvalo veliku radost.
Aktivnostima je kod djece osviještena važnost izražavanja vlastitih emocija i nošenja s istima kako bi bila sposobna funkcionirati u svakodnevnim društvenim interakcijama.
Kako bi se djeca mogla prisjetiti i promišljati o emocijama, zajednički smo izradili knjižicu „Moje klupko emocija” koja sadrži aktivnosti provedene u protekla dva tjedna.