POTICANJE RAZVOJA OSJETILA

Uz pomoć svojih osjetila dijete intenzivno komunicira s okolinom nastojeći izraziti svoje potrebe i pronaći smisao u svojoj okolini, dijete je usmjereno da „osjeti“ svoju okolinu - putem osjeta dobiva informacije o fizičkom stanju svoga tijela i svoje okoline te se kreće s obzirom na te osjete. Dijete uči o svojoj okolini putem onoga što vidi, čuje, kuša, njuši, dodiruje, čini, zamišlja, intuitivno naslućuje, osjeća. U ranom razvoju djeteta i dalje tokom života, tijelo je izloženo različitim taktilnim, vizualnim, auditivnim, vestibularnim i proprioceptivnim stimulansima iz okoline. Redovitom i bogatom senzomotoričkom stimulacijom potiče se bolja samokontrola, stabilnost emocionalnih stanja, povećava se prag tolerancije na frustracije i jača senzomotorička inteligencija. Kreiranjem okruženja za učenje, u skladu s razvojnim statusom i dominantnom razvojnom potrebom utjecali smo na cjelokupni razvoj djeteta.

20220304 132038

20220304 132117

1.RAZVOJ TAKTILNOG OSJETA (OSJETILO DODIRA)

Taktilni podražaj je važan za psihički razvoj djeteta. Dodir je sredstvo kojim se vrlo lako i odmah mogu izraziti emocije. U svrhu razvoja tog osjetila ponudili smo djeci različite poticaje: igre tijestom u boji, poticanje pravilnog pranja ruku za razvoj osjetila toplo- hladno, istraživanje teksture razlišitih materijala, razvoja taktilnog osjetila na dlanovima i stopalima pomoću taktilnih ploča....

„Rukama i stoplalima možemo osjetiti neke stvari. Tepih je hrapav, lice je glatko, jastuk je mekan, novčić je hladan, voda je topla ....“

2022 02 28 19.22.47

  1. RAZVOJ AUDITIVNOG OSJETA (OSJETILO SLUHA)

Slušanjem glazbe i dječjih pjesama, osim razvoja sluha potičemo i razvoj pažnje i usmjerenosti na izvor zvukova, senzibilitet za različite vrste glasova, ritam, tempo, dinamiku te obogaćujemo vokabular usvajanjem novih riječi slušanjem i pjevanjem. Djeci su ponuđene razne vrste glazbala kako bi samostalno imali mogućnost proizvesti zvuk i glazbu, izrađivali su instrumenete od prirodnih materijala, brojalice, pjesmice, slušanje klasične glazbe...

„Neki ljudi koji izgube vid mogu jako dobro čuti. Možemo čuti ptice kako pjevaju, možemo u šumi čuti kad je jesen lagani povjetarac i lišće kako šušti dok hodamo.“

2022 02 28 12.49.25 1

  1. RAZVOJA GUSTATIVNOG OSJETA (OSJETILO OKUSA)

Bogat jelovnik našeg vrtića omogućava kušanje raznovrsnih namirnica sa kojima se djeca susreću. Pojedina djeca sa nekim se okusima i mirisima susreću po prvi put. U svakodnevnim situacijama djeca otkrivaju okuse poput gorko – kiselo, slano – slatko...

„Jezikom možemo osjetiti različite okuse: limun je kiseli, lizalica je slatka, feferoni su ljuti, pereci su slani, grejp je gorki...“

2022 02 28 13.48.03

  1. RAZVOJ OLFAKTORNOG OSJETA (OSJETILO MIRISA)

Redovitim poticanjem djece na korištenje osjetila mirisa djeca mirišu različite vrste hrane i začina, cvijeća, mirisa parfema i sl. Razvoj osjeta mirisa uvelike se razvija kroz svakodnevne životne okolnosti( šetnje, igre na dvorištu mirisi koji dopiru iz kuhinje...).

„Pračovjeci su mogli namirisati samo 5km. mesa, a sada u pravo vrijeme morski pas može namirisati u 100km. udaljenosti jednu kapljicu krvi. Možemo namirisati kako juha miriše ili kad se neki miris širi po hodniku možemo znati što kuharica kuha...“

2022 02 28 13.46.44

  1. RAZVOJ VIZUALNOG OSJETA (OSJETILO VIDA)

Oko 80%  informacija ulazi putem osjetila vida. Vid predstavlja jedan od naših dominantnih kanala učenja, on objedinjuje informacije iz svih osjetilnih sustava i omogućava da obuhvatimo što više informacija u kratkom vremenu.

„Možemo vidjeti puno boja. Neke životinje mogu vidjeti drugačije. Nekim životinjama je plava i žuta, a nekima narančasta. Kada zatvorimo oči ne vidimo ništa, samo je nešto crno ili vidimo neke male crvene točkice. Neki ljudi se rode bez vida, oni su slijepi ali imaju razvijena druga osjetila.“

Svako dijete napravilo je svoju vrećicu „Mojih 5 osjetila“.

2022 02 28 13.37.17

O nama

Dječji vrtić Zraka sunca započeo je s radom 1995. godine u Križevcima. Ima 4 mješovite vrtićke skupine i jednu jasličku skupinu.