Dijete je osjetilno biće i svijet opaža putem osjetila, što ga izoštrenije opaža postaje inteligentnije. Osjetilna iskustva ranog djetinjstva čine temelj za razvoj kompetencija za sva druga područja učenja.

Djeca od rođenja uče o svijetu putem osjetila dodira, okusa, mirisa, vida i sluha što igra ključnu ulogu u razvoju njihovog mozga. S obzirom da spomenuto područje predstavlja jedan bitan element djetetovog budućeg učenja i spoznavanja svijeta oko  sebe, nastojali smo se malo više pozabaviti osvještavanjem svojih osjetila.

Kroz istraživačke i spoznajne aktivnosti dotaknuli smo se različitih oblika, boja, tekstura, okusa i mirisa. Djeca su prepoznavanjem, proučavanjem i manipuliranjem materijalima došli do raznih spoznaja. Svako osjetilo popraćeno je provjerom kroz likovno izražavanje putem kojeg djeca pokazuju usvojenost teme, te razvijaju finu motoriku šake i prstiju, te potiču domišljatost u izražavanju vlastitog doživljaja teme. 

Djeca su svoja razmišljanja i iskustva rado izražavala verbalno.

IMG 20220317 WA0002

IMG 20220317 WA0016

OSJETILO VIDA

Za razvoj vidne percepcije djeca su bila potaknuta predlošcima radova slikara Paula Kleea koji su bili poticaj za likovno izražavanje izrade otisaka temperom i ljepljenjem kolaža. Također, pokretna igra „Skoči na boju“ pobudila je veliki interes kod djece.

Izjave djece:

„Vid je da vidimo igračke.“ D.I.

„ Možemo vidjeti životinje.“ K.M.

„I svoje prijatelje.“ D.K.

„Ja vidim svoju mamu i tatu.“ T.Š.

IMG 20220317 130844

IMG 20220317 131008

IMG 20220317 131202

OSJETILO SLUHA

Izradili smo zvečke sa kojima smo vježbali sviranje ritma i metra, te smo naučili novu pjesmica „Zvuk i ton“. Pronalazili smo glazbene parove trešenjem zvečki u kojima su bili razni prirodni materijali, istraživali zvukove putem slikovnica, sviranjem električnih klavijatura i boca sa vodom, te „razgovarali“ koristeći telefon od papipnatih čaša.

Izjave djece:

„Sluh je kad nešto slušaš.“ D.I.                    

„Kad čuješ nešto glasno.“ K.M.

„Ili tiho.“ N.Š.

„Ili glazbu“.T.Š.

„Ili žvakanje.“ T.Š.

„Ili nešt hrskavo.“ N.Š.

„Zvuk je kad pričamo.“ L.O.

„Dok se motor vozi onda se to jako čuje.“ N.Š.

„Buka je dok veliki traktor radi…ili kamion.“T.M.

„Meni je buka dok neko lupa s čekićem.“N.Š.

IMG 20220317 WA0008

IMG 20220317 WA0009

 

IMG 20220317 WA0005

IMG 20220317 WA0006

 

IMG 20220317 WA0012

OSJETILO MIRISA

Djeca su uživala u različitim ugodnim mirisima parfema, prepoznavala i pridruživala parove mirisa ljekovitog bilja, te razvrstavala ugodne i neugodne mirise (ocat, čaj, cimet, limun i sl) prema vlastitom ukusu.

Izjave djece:

„Miris je kad neko nešto miriši.“ D. I.

„Dok otvoriš vrata od kuhinje i namirišiš finu pizzu.“T Š.

„Dok nekome damo da naš šampon miriši.“ N.T.

„Dok moramo piti čaj onda nam miriši.“ N.Š.

„Zrak se ne može namirisati.“ N.Š.

„Meni ne miriši kanta za smeće.“ L.O.

„Da, meni to smrdi.“ D.Š.

IMG 20220317 WA0001

IMG 20220317 WA0004

IMG 20220317 WA0007

OSJETILO OKUSA

Kušanjem različite hrane djeca su prepoznavala okuse (slatko, slano, ljuto i kiselo), te odredila koje okuse rado kušaju, a koje ne. Zatim su likovno izrazila svoj ukus - hranu koju rado jedu.

Izjave djece:

„Okus je kad nešto neko osjeti kad jede.“ D.I.

„Okus možeš osjetiti u ustima kao da nešto okusiš, na primjer voće.“ D.K.

„ Ja dok pojedem jagodu onda mi je fino.“ L.O.

„Možemo okusiti limun.“ D.Š.

IMG 20220317 WA0003

IMG 20220317 WA0013

OSJETILO DODIRA

Djeca su dodirom istraživala i potom verbalno izražavala svoja iskustva kroz igru „Tajanstvena glava“,  koristeći taktilne ploče,  te dodirujući zemlju i sjeme- sjetva rajčica i presađivanje graha koji je niknuo u „Kućici klijanja“.

Izjave djece:

„Dodir je dok nešto dotakneš…možda jabuku.“ N.Š.

„Dodir je kad nešto možeš dodirnuti, npr. dok plaćaš isto diraš novce, pa možeš osjetiti da su od metala.“ D.K.

„Kad osjetiš travu da te pika.“ D.I.

„Kad dodirneš svoje mekane dekice.“ T.Š.

Verbalno izražavanje u igri „Tajanstvena glava“:

„Ima dugački štap i gore su nekakve hrapave dlake. To je četkica.“ M.B.

„U obliku pravokutnika, ima 8 kružića gore i 3 dolje i tvrdo je. To je Lego kockica.“ D.Š.

IMG 20220317 WA0011

IMG 20220317 WA0010

IMG 20220317 WA0014

O nama

Dječji vrtić Zraka sunca započeo je s radom 1995. godine u Križevcima. Ima 4 mješovite vrtićke skupine i jednu jasličku skupinu.