Za suvremenu sliku djeteta presudno je da tijekom prvih godina svog života dijete stječe primjerena i poželjna znanja i modele iz svoje okoline.
Istraživanje čini pristup koji pomaže u jačanju dječjeg shvaćanja sadržaja znanosti, stjecanju znanja i razumijevanja, dok istraživanje kao cilj sadrži istraživanja znanstvenih sadržaja provedena od strane djece ponajviše kako bi djeca stekla i razvijala istraživačke vještine.
Dijete spremno odgovara na akcije odgojitelja, ali i interpretira i odgovara na akcije same odgojne skupine u kojoj se nalazi i čiji je član. Oblikovanjem i kreiranjem prostora, do izražaja dolazi mogućnost dječje organizacije, kreativnost, različiti načini i oblici izražavanja, njihove ideje i oblici suradnje. Djeca elementima iz prirode manipuliraju, istražuju, oblikuju ih i prerađuju. Prostor odgojne skupine trebao bi obilovati materijalima koji će pozivati djecu na igru i manipulaciju njima. Materijal koji je ponuđen za igru treba zainteresirati dijete, buditi u njemu znatiželju, želju za učenjem i istraživanjem.
Uloga odgojitelja u procesu kreiranja i oblikovanja projekta u istraživačko spoznajnim aktivnostima, odmiče se od tradicionalnog, kontrolirajućeg i manipulacijskog načina rada ka otvorenosti, fleksibilnosti i međusobnom dogovoru odgojitelja i djece.
U Crvenoj skupini smo se bavili istraživanjem vremenskih prilika.
Čitali smo tematske slikovnice (Oblačasta, Sunčasta i Vjetrasta priča), gledali video zapise, pručavali enciklopedije, pjevali i likovno se izražavali.
Najviše interesa su djeca pokazala za pokuse: kruženje vode u prirodi, nastanak oblaka i kiše.
Naučili smo kako nastaje kiša, snijeg, tuča, vrste oblaka, koliko je grmljavina opasna i kako je se čuvati.
Dobrobit djeteta nakon ovih aktivnosti rezultira u nizu pozitivnih učinaka na njegov razvoj.