Razdoblje od 1. do 3. godine privilegirano je vrijeme za razvoj djetetove samosvijesti. Među ostalim, potičemo ga s upoznavanjem tijela, imenovanjem dijelova tijela. Zajedničkim istraživanjem, s djecom jasličke skupine, naučili smo da imamo dvije ruke, dvije noge, dva uha, dva oka… Uz klavirsku pratnju pjevali smo pjesme Prste ima ruka svaka i vježbali uz glazbu: Glava, ramena, noge i Daj pokaži Marice. Kako to često i radimo, bosim stopalima hodali smo po osjetilnoj stazi. Otiskivali smo dlanove na papir i napravili kolaž od lica te obojali obrise naših stopala. Svako dijete izradilo je svoju knjigu o sebi za uspomenu. Znanje koje smo istraživanjem o tijelu stekli djeca podupiru vrlo omiljenom simboličnom igrom doktora i obiteljskom igrom s bebama.
Neke od izjava djece:
- B. (2,5 god.): „Ja sam B. Ovo je moja ruka.“
- N. (2,5 god., dok se gleda u ogledalu, zajedno s drugom djevojčicom):
„Ja sam dječak, ti si djevojčica. “