Važno je shvatiti važnost kvalitetnog i poticajnog okruženja i pažljivo uređenog i materijalno opremljenog prostora u kojem će djeca svaki dan boraviti.
Materijalno okruženje treba biti pažljivo promišljeno i s visokim obrazovnim potencijalom. Važno je djeci omogućiti da se kroz interakciju s vršnjacima i baratanje materijalima sami snađu u problemskoj situaciji ili u aktivnostima koje djeca sama iniciraju. Kroz istraživačko-spoznajne aktivnosti, djeca će biti kreatori vlastitog znanja i aktivno sudjelovati u svim aktivnostima. Upravo istraživačko učenje kroz aktivno sudjelovanje omogućuje djeci da ojačaju svoje vještine učenja, samopouzdanje, svijest o sebi i vjeru u sebe. U istraživačko-spoznajnim aktivnostima djeca uvijek postavljaju hipoteze, istražuju i na temelju toga donose zaključke i tako uče o svijetu koji ih okružuje kao i svoju ulogu u njemu.
Vrtić treba biti mjesto na kojemu djeca mogu nesmetano istraživati, eksperimentirati, isprobavati i zaključivati; mjesto kvalitetnog življenja, odgoja i učenja djece koje se događa u trenutku a ne samo pripremu za neko drugo razdoblje koje slijedi.
U okviru projekta Znanost je zabavna koji provodimo u Crvenoj skupini , a motivirani pokusima iz kemije izrađivali smo sapun. Dio potrebnog materijala ubrali smo u našem vrtu ljekovitog i začinskog bilja. Djeca su aktivno sudjelovala u svim fazama procesa izrade.
Sapun smo isprobali i vrlo smo zadovoljni kvalitetom i mirisom.