Za Rosu Agazzi je vrtlarstvo bilo snažan čimbenik moralnog i društvenog odgoja koji nudi razne mogućnosti za razvoj inteligencije i verbalnog izraza, a sredstvo tog odgoja je kontakt sa zemljom, suncem, vodom i život na otvorenom.
Ključni zadatak održivog razvoja – zaštita našeg okruženja u korelaciji je s zadatkom stvaranja optimalne okoline djeteta u samom vrtiću koja će zadovoljiti njegove potrebe i potpomoći mu razvoj svih kreativnih potencijala. U tom općem složenom djelovanju unutar okoline važna je kvaliteta , a do nje dolazimo kontinuiranim radom i odgojem.
Jedan od najvažnijih principa agazzijanske didaktike je “ živa i inteligentna upotreba stvari”. Drugim riječima, korištenje prirode i prirodnih vrijednosti u želji da se održi sklad i harmonija u okruženju i razvije svijest o važnosti vrtlarstva u odgoju djece.
Naših gredica, cvijetnjaka, začinskog vrta ne bi bilo bez urođenog osjećaja za prirodu , želje da dodirnemo zemlju i osjetimo njenu mekoću, ni prijateljevanja s gusjenicama i kukcima. Ne bi bilo ni prekrasnih i ukusnih plodova ni mirisnih čajeva i sokova.
Motivirani bujnim nasadima ljekovitog bolja, posebno matičnjaka, mi u Crvenoj skupini odlučili smo se na novi izazov – pripremu zdravog soka.
Prirodni sokovi daju nam mnogo više od slatkog osvježenja. Prirodni sok predstavlja jedinstvenu kombinaciju vitamina, minerala i šećera potrebnih našem organizmu pa čak je i ljekoviti napitak.
Sirup od matičnjaka ima izuzetno snažno antivirusno djelovanje.
Djeca su sudjelovala u svim fazama pripreme: berbi listova, dodavanju sastojaka, izradi etiketa za boce, punjenju boca…
Pokazali su radost i ponos nakon degustacije te podijelili sok svima u vrtiću.
Vrtlarstvo je način života gdje zajednički rad i trud daje konkretne plodove u kojima svi zajedno uživamo!