U Crvenoj skupini ove pedagoške godine smo provodili projekt Znanost je zabavna kao uvod u STEM područje. Upoznavali smo područja fizike, kemije , biologije i zemljopisa u suradnji s gostujućim profesorima koji su provodili radionice primjerene dobi djece.
STEM je pristup obrazovanju koji podrazumijeva kombinaciju različitih područja, a čiji je cilj pronalaženje rješenja za probleme uz pomoć i primjenu znanstvenih metoda. Pojam STEM dolazi iz engleskog jezika, a sastoji se od početnih slova sljedećih područja: science, technology, engineering i mathematics (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matetmatika). Navedena područja doprinose razvoju kreativnosti, sposobnosti rješavanja problema, planiranja, analitičkog i kritičkog mišljenja, potiču suradnju, suradničko učenje i timski rad, a poticanje i razvoj tih vještina povezano je s provođenjem obrazovanja na svim razinama, počevši od rane dobi.
Djeca od rane dobi pokazuju interes za slobodnim istraživanjem, učenjem kroz pokušaje, pogreške, analiziranjem, otkrivanjem, promatranjem i traženjem rješenja. Djeca najlakše uče u interakciji s drugom djecom i odraslima pri čemu se stvaraju uvažavajući i suradnički odnosi, a dijete postaje ravnopravni sudionik u odgojno-obrazovnom procesu.
Radionica iz područja zemljopisa provodila se kroz nekoliko aktivnosti: izrada modela Zemlje od plastelina (crvena jezgra, žuti plašt i plava kora), zatim režu na pola da vide sve slojeve i steknu spoznaje o unutrašnjosti Zemlje, pokus vulkan i izrada fosila od gipsa. Sve smo povezali s dodatnim zadacima. Djeca su pokazala izuzetan interes za ove aktivnosti. Zahvaljujemo prof Vedrani Rađa na sudjelovanju.